ผู้เขียน หัวข้อ: ปัญหาใช้งาน Internet ของ TOT แล้วไม่สามารถใช้งาน Outlook ได้  (อ่าน 12633 ครั้ง)

ออฟไลน์ admin

  • 5 นาทีก็มีเว็บไซต์ได้
  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • กระทู้: 356
    • ดูรายละเอียด
    • สยามทูเว็บ.คอม
    • อีเมล์
  • บริการของ Siam2Web: Web Hosting
      ปัญหาใช้งาน Internet ของ TOT แล้วไม่สามารถใช้งาน Outlook ได้

      เนื่องจาก TOTมีการปรับปรุง policy ในการส่งเมล์ผ่าน SMTP ของ TOT ทำให้ TOT Block port 25 จึงเป็นสาเหตุเกี่ยวกับเรื่องการส่ง email ออกจาก Outlook Express หรือ Ms Outlook ไม่ได้

      วิธีแก้ไข คือเปลี่ยน SMTP เป็นของทาง TOT โดยมีขั้นตอนดังนี้
       1. เปลี่ยน SMTP เป็น smtp.totisp.net
       2. ปิด ในส่วนของ Authentication ของ SMTP วิธีเซตตามวิธีด้านล่าง

      NOTE ** ทั้งนี้หากฟ้อง port ไม่ถูกต้อง ให้ลองเปลี่ยนค่า 25 เป็น 587
      Microsoft Outlook Express and Outlook 2000
      1.) Click Tools
      2.) Click Accounts
      3.) Click the Mail tab
      4.) Double-click on the BlueTie account
      5.) Verify that the email address is entered in all lowercase letters (General Tab)
      6.) Click the Servers tab.
      7.) Verify that "Server Requires Authentication" is unchecked


      Microsoft Outlook 2002 (XP) and 2003
      1.) Click Tools
      2.) Click Email Accounts
      3.) Click View or Change Existing Email Accounts
      4.) Click Next
      5.) Double-click on the BlueTie account
      6.) Click on More Settings and then click the Outgoing Server tab.
      7.) Verify that "SMTP server requires authentication" is unchecked and
      8.) Click 'OK', then 'Next', and then 'Finish'
      9.) Click send / receive to check for errors

      Mozilla Thunderbird
      1.) Click Tools
      2.) Click Account Settings
      3.) Click Outgoing Server from the left
      4.) Select the BlueTie outgoing server
      5.) Click the Edit button
      6.) Verify that Use Name and Password is checked
      7.) Verify the username is entered correctly

      Apple Mail
      1.) Click Mail
      2.) Click Preferences
      3.) Click the BlueTie account
      4.) Click the Account Information button
      5.) Click the Server Settings button
      6.) Verify that Authentication is set to Password
      7.) Verify that username and password are entered correctly

      Microsoft Entourage
      1.) Click Tools
      2.) Click Accounts
      3.) Click Mail
      4.) Double-click on the BlueTie account
      5.) Click Account Settings
      6.) Click the Advanced Sending Options button
      7.) Verify that "SMTP server requires authentication" is unchecked
      8.) Close the window by clicking the box in upper-left corner

      Qualcomm Eudora
      1.) Click the Eudora menu
      2.) Click Preferences
      3.) Click the Checking Mail icon
      4.) Verify that  'Authentication' is set to Passwords
      5.) Click the Sending Mail icon
      6.) Verify that Allow Authorization is unchecked

      อ่านต่อ รายชื่อ SMTP ของผู้ให้บริการอินเตอร์เน็ต(ISP) --> http://www.thevistahosting.com/board/index.php?topic=655.msg1138#msg1138

      NOTE ** แต่เรามีสิทธิที่จะโทรไปขอผู้ให้บริการอินเตอร์เน็ต(ISP) เปิด PORT STMP 25 ให้ได้ค่ะ ซึ่งต้องให้เหตุผลเรื่องกระบวนการ การใช้งานอีเมล์ให้เขาหน่อยค่ะ
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กรกฎาคม 24, 2013, 08:19:21 pm โดย admin »